Lav en god opfølgning på jeres trivselsmåling

Skal trivselsmålingen skabe værdi for dig og dine medarbejdere, skal du sikre en involverende opfølgning. Dialogen med medarbejderne om deres trivsel er vigtigere end at fokusere for meget på tallene. Data understøtter, at I kommer i gang med at tale trivsel, men det er i dialogen, at værdien af trivselsmålinger skabes.

Reflektér over resultaterne

Start med at danne dig et overblik over resultaterne af jeres trivselsmåling, så du er velforberedt til opfølgningen med dine medarbejdere. 

Det er vigtigt, at du forholder dig til alle resultaterne – både de høje og lave resultater og derimellem.

find inspiration i denne guide

Opfølgning med teamet

For at trivselsmålingen skal skabe værdi for jeres afdeling og organisation, er det vigtigt at lave en fælles opfølgning.

Her skal du I samarbejde med dine medarbejdere stille skarpt på, hvad der er vigtigst at ændre eller bevare for at forbedre eller fastholde trivslen.

SE GUIDE TIL TEAMOPFØLGNING

Opfølgning med den enkelte medarbejder

Opfølgning på trivsel i plenum er vigtigt, men det har også stor betydning, at du taler med dine medarbejdere 1-1. 

Her får du gode råd til at planlægge og strukturere den individuelle trivselssamtale med din medarbejder. 

GUIDE TIL 1-1 opfølgning

Har du brug for ledersparring?

Sparring med en AS3 ledelseskonsulent er inkluderet i din virksomheds abonnement på EVI trivselsmåling.
Skriv direkte til vores trivselsrådgivning på mail Trivselsraadgiver@as3.dk - så ringer vi dig op. 

send en mail til trivselsrådgivningen